Om de bepalen hoe populair een sport is, zal het IOC gebruik maken van de beschikbare cijfers inzake uitzendingen via de klassieke kanalen, online en inzake de geschreven verslaggeving. Daarnaast zal er naar de sociale media gekeken worden. Om hierop in te spelen, zal de campagne van de FEI en de Britse hippische federatie zich vooral op deze sociale media richten. Ze roepen de hippische supporters op om massaal de sociale media te bestoken met hun berichten en foto’s.
Iedereen doet mee
Of het nu via Twitter, Facebook of Instagram is en of je nu een ruiter, groom, eigenaar, fokker of gewoon sympathisant bent, iedereen wordt gevraagd mee te doen. “De Olympische Spelen zijn cruciaal voor de paardensport aangezien dit de uitgelezen kans is om onze sport te tonen aan de rest van de wereld”, vertelde een woordvoerder van de Britse federatie.
Mensen die willen meedoen kunnen gebruikmaken van de volgende hashtags: #TwoHearts, #JointheJourney, #equestrian en #eventing
Bron: Horse & Hound