“Sinds eind vorig jaar heb ik een eigen paard, een lieve twaalfjarige kruising Fries/KWPN’er. Bij de vorige eigenaar heeft hij altijd voor op ijzers gestaan. De reden daarvan is mij niet duidelijk, wellicht omdat zij er wedstrijden mee reed. Ik ben dat niet van plan en rijd alleen in de (buiten)bak, in het bos en op de onverharde weg met hem. Volgens mij is het dan ook niet nodig dat hij beslagen wordt; hij heeft prima hoeven voor zover ik kan inschatten. Wat zouden jullie doen?”














