Clydesdales
Clydesdales

Clydesdale terug in Budweiserreclame

Nieuws

De Clydesdalepaarden zijn terug met een nieuwe reclamespot. Biermerk Budweiser heeft speciaal voor de finale van de American footballcompetitie, de Superbowl, de paarden weer van stal gehaald. Budweiser heeft er een grote zak geld voor over: 30 seconden zendtijd in het reclameblok tijdens de wedstrijd kost 5 miljoen Amerikaanse dollars.


De grote vriendelijke reuzen zijn overigens maar kort te zien. Aan het begin en aan het einde van het spotje komen ze in actie. Ze lopen in een span met meerdere paarden en moeten duidelijk maken dat Budweiser bier niet voor mietjes is.  Ze deinzen nergens voor terug, althans dat moeten de kreet ‘not backing down’ duidelijk maken als de Clydesdales in beeld zijn. Ook verschijnen de woorden ’geen ponies’  in beeld als de paarden te zien zijn.

Het Clydesdaleras is zeker niet klein. De paarden worden minimaal 1.70 meter en worden naast hun grootte gekenmerkt door hun grote brede bles en vier witte benen. De paarden die gebruikt worden door Budweiser zijn bruin, maar het ras bevat meerdere kleuren, bijvoorbeeld zwart en schimmel.

Heldentraining


CNN laat vooraf al zien welke reclamespots zondag te zien zijn en ook is er een filmpje te zien over de fokkerij en opleiding van de Budweiser Clydesdales. Ze groeien op op de Warm Springs Ranch in Boonville (Missouri) en gaan vervolgens naar New Hampshire om te leren aangespannen te lopen. Daarna volgt er voor uitverkoren paarden een heldentraining, waarbij ze onder andere leren over een hek te springen of met een groep tegelijk op één lijn te stoppen.

Bron: CNN, Coudorp Clydesdales.