Videoblog Gisella Bartels: Rijden na je zwangerschap

Tijdens je zwangerschap verandert er veel aan je lichaam. Na de bevalling willen veel ruiters het paardrijden weer oppakken. Daarvoor zul je eerst zelf aan de slag moeten, door oefeningen te doen die je bekkenbodemspieren versterken en je ‘core stability’ verbeteren. Maar geef je lichaam ook de tijd en begin, zodra je weer in het zadel zit, eerst met stapoefeningen. Fysiotherapeute Gisella Bartels legt in deze video uit hoe je je lichaam het beste kunt voorbereiden op het paardrijden na zwangerschap en bevalling.

Bekijk de eerder gepubliceerde videoblog om te horen waar je per trimester rekening mee moet houden en hoe je daar als zwangere amazone mee om kunt gaan.


Reacties op dit bericht

Discussie zien we graag, maar wel met respect voor elkaar. Je kunt reageren met achterlating van je e-mailadres en je voor- en achternaam, maar als je vaker reageert is het nog makkelijker om jezelf eenmalig te registeren. Om de toegankelijkheid en leesbaarheid van de discussie te bevorderen geldt een maximale reactielengte van 400 woorden. Upload geen foto's groter dan 500kb! Lees hier alle spelregels.

Reacties (0)

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Facebook reacties (0)